18 Aralık 2015 Cuma

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (33 Madde)



AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ (Madde.19 -51)

Avrupa İnsan Hakları Sözlemesin'de BÖLÜM.II olarak yer alan Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi toplam 33 Madde den oluşmaktadır.

Bölüm II - İnsan Rights² Avrupa Mahkemesi [değiştir]

Madde 19 - Mahkeme'nin kuruluşu [değiştir]

Sözleşme ve Protokolleri Yüksek Akit Tarafların yükümlülüklere uyulmasını sağlamak için, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi bir orada kurulacak, bundan böyle "Mahkeme" olarak anılacaktır. Bu kalıcı olarak görev yapar.

Madde 20 - Yargıçların sayısı [değiştir]

Mahkeme, Yüksek Akit Tarafların eşit sayıda yargıçtan oluşur.

Madde 21 - Görev için aranan koşullar [değiştir]

  1. Yargıçlar üstün ahlaki vasıflara sahip olacaktır ve her iki ehliyetleriyle tanınmış hukukçu yüksek bir hukuki göreve atanmak için gerekli niteliklere sahip veya olmalıdır.
  2. Yargıçlar kendi bireysel kapasite Mahkemesi oturup olacaktır.
  3. Görev süreleri içerisinde, yargıçlar bağımsızlıkları, tarafsızlıkları veya tam zamanlı görev gerekleriyle bağdaşmayan herhangi bir faaliyette etmeyecektir; bu fıkranın uygulanmasından doğan sorunlar Mahkeme tarafından karara bağlanır.

Madde 22 - Yargıçların seçimi [değiştir]

  1. Yargıçlar Yüksek Akit Taraf tarafından gösterilen ve üç aday listesinden oyların çoğunluğu ile her Yüksek Akit Taraf ile ilgili Parlamenterler Meclisi tarafından seçilir.
  2. Aynı prosedür, yeni Yüksek Akit Tarafların katılımı halinde ve boşalan üyelikleri doldurmak Mahkemeyi tamamlamak için takip edilecektir.

Madde 23 - Görev süreleri [değiştir]

  1. Yargıçlar altı yıllık bir süre için seçilirler. Bunlar yeniden seçilebilirler. Ancak, ilk seçimde seçilen yargıçlardan yarısının görev süresi üç yıl sonunda sona erecektir.
  2. Görev süreleri üç yıldır ilk döneminin sonunda sona erecek hemen seçimden sonra, Avrupa Konseyi Genel Sekreteri tarafından kura ile seçilecektir yargıçlar.
  3. Mümkün olduğunca, emin olmak için, hâkimlerin bir buçuk görev süreleri, herhangi bir sonraki seçime geçmeden önce her üç yılda bir, Parlamenterler Meclisi, karar verebilir yenilenen bu olan terim veya bir görev süreleri ya da daha fazla hakimlerin en fazla dokuz ve en az üç yıl altı yıl dışında ama bir süre için olacaktır seçilecek.
  4. Durumlarda ofis birden fazla dönem yer olduğu ve Parlamenterler Meclisi yukarıdaki fıkrayı uygulaması halinde, görev sürelerinin tahsisi seçimden hemen sonra, Avrupa Konseyi Genel Sekreteri tarafından kura ile yapılacaktır.
  5. Bir yargıç görev süresi, selefinin görev süresinin kalan kısmı için görev yaparlar sona ermemiş bir yargıcın yerine seçilen.
  6. Onlar 70 yaşına geldiklerinde Yargıçların görev süreleri sona erer.
  7. Yerine kadar Yargıçlar görev yaparlar. Bununla birlikte, onlar zaten göz altında olması gibi durumlarda başa devam edecektir.

Madde 24 - Görevden [değiştir]

Diğer yargıçlar o gerekli koşulları yerine olmaktan çıkmıştır üçte iki çoğunluk ile alacakları kararla yargıç görevinden görevden alınabilir.

Madde 25 - Yazı İşleri ve hukukçular [değiştir]

Mahkeme kayıt defteri, hangi Mahkeme içtüzüğünde belirlenen edilecektir fonksiyonları ve organizasyon olacaktır. Mahkeme yasal sekreterleri tarafından yardım edilir.

Madde 26 - Genel Kurul Mahkemesi [değiştir]

Genel Divanı:
  1. Üç yıllık bir süre için Başkanını ve bir veya iki Başkan Yardımcısını seçer; onlar yeniden seçilebilirler;
  2. Chambers kurmak, zaman sabit bir süre için oluşturulan;
  3. Mahkeme Dairelerinin başkanlarını seçer; onlar yeniden seçilebilirler;
  4. Mahkeme kurallarını kabul ve
  5. Yazı işleri ve bir ya da daha fazla Müdür Yardımcısı seçer.

Madde 27 - Komite, Daireler ve Büyük Daire [değiştir]

  1. Bunun önüne getirilen vakaları göz önünde bulundurmak, Mahkeme, yedi yargıçtan oluşan Odaları ve onyedi yargıçlı bir Büyük Daire, üç yargıçtan oluşan komiteler toplanacaktır. Mahkemenin Daireleri belirli bir süre için Komiteleri oluşturur.
  2. Orada hiçbiri ya da oturmak mümkün olup olmadığını, kendi seçtiği bir kişi kim kapasite oturup etmesi halinde, orada Odası ve Büyük Dairenin ilgili Taraf Devletin adına seçilmiş yargıç bir re'sen üyesi olarak oturmak ya da edecektir yargıç.
  3. Büyük Daire ayrıca Mahkeme Başkanı, Başkan Yardımcılarını, Dairelerin Başkanlarını ve Mahkeme içtüzüğüne göre seçilecek diğer yargıçlara içerecektir. Bir vaka Madde 43 çerçevesinde Büyük Daire'ye sevk edildiğinde, ilgili Taraf Devletin ilgili olarak oturdu Odası Başkanı ve hakimin dışında, Büyük Daire'ye oturup zorundadır kararı veren Odası hiçbir yargıç .

Madde 28 - Komitelerin kabul edilemezlik kararları [değiştir]

Bir komite, oybirliği ile, kabul edilemez ilan veya böyle bir karar daha sınavsız alınabilecek 34. madde uyarınca sunulan davaların bir uygulama listesine dışarı grev olabilir. Bu karar kesindir.

Madde 29 - Dairelerin kabul edilebilirlik ve esasa ilişkin kararları [değiştir]

  1. Herhangi bir karar Madde 28 uyarınca alınırsa, bir Daire kabul edilebilirliği ve 34. madde uyarınca yapılan kişisel başvuruların esası hakkında karar verir.
  2. Bir Daire kabul edilebilirliği ve Madde 33 çerçevesinde sunulan devlet başvurularının esası hakkında karar verir.
  3. Mahkeme, istisnai hallerde, aksine karar vermedikçe, kabul edilebilirlik konusundaki kararları ayrı olarak alınır.

Madde 30 - Büyük Daireye yargı feragat [değiştir]

Nerede Odası Sözleşme ve Daire önündeki bir soru çözümü daha önce Mahkeme tarafından verilen bir kararla aykırı bir sonuç olabilir nereye buna, ya da, Ticaret Odası may protokollerin yorumlanmasını etkileyen ciddi bir soruyu akla getiriyor derdest bir vaka, onun kararını kılmış önce herhangi bir zamanda, taraflardan birinin sürece durum nesneler, Büyük Daire lehine yargı yetkisine vazgeçmek.

Madde 31 - Büyük Dairenin yetkileri [değiştir]

Büyük Daire zorundadır:
  1. Ya 33. Madde veya Madde Odası 30 veya vaka Madde 43 çerçevesinde gönderilen edildiğinde altında yargı yetkisi vazgeçti 34. madde uyarınca sunulan uygulamalar belirlemek; ve
  2. Madde 47 çerçevesinde sunulan görüş bildirme taleplerini dikkate alın.

Madde 32 - Mahkeme'nin yargı yetkisi [değiştir]

  1. Madde 33, 34 ve 47 belirtildiği gibi Mahkemenin yargı yetkisi Sözleşmenin yorumlanması ve uygulanmasına ilişkin tüm konuları ve ona denir buna protokollere uzanacaktır.
  2. Mahkeme'nin yargı yetkisinin olup olma dışı hakkında ihtilaf durumunda, karar Mahkemeye aittir.

Madde 33 - Devlet başvuruları [değiştir]

Herhangi bir Yüksek Sözleşmeci Taraf diğer Yüksek Akit Taraf tarafından buna Mahkeme'ye Sözleşme hükümleri ve protokollerin herhangi bir iddia ihlali başvurabilir.

Madde 34 - Kişisel başvurular [değiştir]

AİHM, Sözleşmenin eski 25 ve 46 kapsamında Beyannameler Grafik
Mahkeme herhangi bir kişi, hükümet dışı kuruluş veya Sözleşme veya protokollerinde tanınan hakların Yüksek Akit Taraflardan biri tarafından ihlalinden dolayı mağdur olduğunu iddia eden bireylerin grubundan başvuruları alabilirsiniz.Yüksek Akit Taraflar, herhangi bir şekilde bu hakkın etkin bir suretle engel olmamayı taahhüt ederler.

Madde 35 - Kabul edilebilirlik kriterleri [değiştir]

  1. Mahkeme, sadece uluslararası hukukun genel olarak kabul edilen prensiplerine göre, tüm iç hukuk yollarının tüketilmesinden sonra madde ile anlaşma ve nihai karar alındığı tarihten itibaren altı aylık bir süre içinde olabilir.
  2. Mahkeme, 34. madde uyarınca sunulan bu herhangi bir uygulama ile anlaşma olmayacaktır:
    1. anonimdir; veya
    2. Başvuru Mahkeme tarafından daha önce incelenmiş veya uluslararası diğer bir soruşturma veya çözüm başka prosedür sunulmuştur ve hiçbir ilgili yeni bilgileri içeren bir madde aynıdır.
  3. AİHM, Sözleşmenin hükümlerine veya Protokollerin, açıkça dayanaktan yoksun veya başvuru hakkının suistimali ile bağdaşmaz gördüğü 34. madde uyarınca sunulan herhangi bir kişisel başvuruyu kabul edilemez ilan eder.
  4. Mahkeme işbu maddeye göre kabul edilemez bulduğu her başvuruyu reddeder. Yargılamanın her aşamasında bu karar verilebilir.

Madde 36 - Üçüncü tarafın müdahalesi [değiştir]

  1. Bir Daire ve Büyük Daire, kimin vatandaşları bir başvuru olduğu yazılı görüş sunma hakkına sahip olacaktır ve duruşmalara katılmak için Yüksek Akit Tarafın biri önündeki tüm davalarda.
  2. Mahkeme Başkanı, adaletin doğru sağlanabilmesi amacıyla, yargılamada taraf veya yazılı görüş sunma veya duruşmalarda yer almak başvurucu dışında ilgili herhangi bir kişinin değil, herhangi bir Yüksek Sözleşmeci Tarafı davet edebilir.

Madde 37 - Başvurunun kayıttan düşmesi [değiştir]

  1. Mahkeme yargılamanın herhangi bir aşamasında şartların olduğu sonucuna yol durumlarda listesine dışında bir başvurunun kayıttan düşürülmesine karar verebilir:
    1. Başvuru sahibi başvurusunu takip etme niyetinde değilse; veya
    2. mesele çözüldü; veya
    3. Mahkeme tarafından kurulan herhangi bir başka nedenden ötürü, başvurunun incelenmesine devam edilmesi artık haklı.
Sözleşme ve protokollerinde tanımlanan insan haklarına saygı buna öyle gerektirirse Ancak Mahkeme başvurunun incelenmesine devam eder.
  1. Mahkeme koşulların haklı kıldığı düşünürse dava listesinden bir uygulama yüklemek için karar verebilir.

Madde 38 - vaka ve dostane çözüm süreci incelenmesi [düzenlemek]

  1. AİHM, başvurunun kabuledilebilir ilan ederse, onu alacaksın:
    1. Birlikte tarafların temsilcileriyle birlikte, davanın incelenmesini takip ve gerekirse, Devletler gerekli tüm kolaylıkları sağlayacakları ilgili hangi etkin yürütülmesi için, bir soruşturma yapar;
    2. Sözleşme ve protokollerinde tanımlanan insan haklarına saygı esasından hareketle, davanın dostane çözüme kavuşturulması amacıyla ilgili taraflara hizmet sunmaya hazır olacaktır.
  2. 1.b hükümlerine göre yürütülen süreç gizlidir.

Madde 39 - Dostane çözüme varılması [değiştir]

Samimi bir çözüme varılırsa, Mahkeme olaylarla kısa açıklamayı ve varılan çözümle sınırlı olacaktır bir karar yolu ile listenin başvuruyu kayıttan düşürür.

Madde 40 - belgelere Duruşmaların kamuya açık ve erişimi [değiştir]

  1. Istisnai durumlarda Mahkeme aksine karar vermedikçe, duruşmalar kamuya açık olacaktır.
  2. Mahkeme Başkanı aksine karar vermedikçe, Yazı emanet edilen belgeler kamuya erişilebilir olmalıdır.

Madde 41 - Hakkaniyete uygun tatmin [değiştir]

Mahkeme, ilgili Yüksek Akit Tarafın iç hukuku bu ihlali ancak kısmen telafi edebiliyorsa izin verirse orada Sözleşme'nin veya buna protokollerin ihlali olmuştur ve sonucuna varırsa, Mahkeme, gerektiği takdirde, zarar gören tatminine hükmeder parti.

Madde 42 - Dairelerin kararları [değiştir]

Dairelerin kararları Madde 44, paragraf 2 hükümleri uyarınca kesinleşir.

Madde 43 - Büyük Daireye gönderme [değiştir]

  1. Daire kararının verildiği tarihten itibaren üç aylık bir süre içinde, dava taraflarından her biri, istisnai durumlarda, davanın Büyük Daireye gönderilmesini isteyebilir.
  2. Olgu yorumlanmasına veya Sözleşmenin uygulanmasını veya bunlara protokolleri, ya da genel nitelikli ciddi bir sorun etkileyen ciddi bir sorun doğuruyorsa Büyük Daire bünyesinde beş yargıçtan oluşan bir kurul istemi kabul eder.
  3. Kurul istemi kabul ederse, Büyük Daire bir hüküm ile davayı karara bağlar.

Madde 44 - Kesin hükümler [değiştir]

  1. Büyük Daire'nin kararı kesindir.
  2. Bir Daire'nin kararı kesinleşir:
    1. Taraflar davanın Büyük Daireye gönderilmesini istemediklerini beyan ederlerse; veya
    2. Karardan üç ay tarihten sonra davanın Büyük Daireye gönderilmesi istenmezse edilmemiş ise; veya
    3. Büyük Daire'nin paneli 43. maddede öngörülen istemi reddederse.
  3. Nihai karar yayımlanır.

Madde 45 - yargıları ve kararları gerekçeleri [düzenlemek]

  1. Nedenleri yargıları yanı sıra başvurular kabul veya kabul edilemez ilan kararlar için verilecektir.
  2. Bir yargı tamamen veya kısmen temsil etmezse, yargıçların oybirliği, her yargıç kendi ayrı görüşünü belirtmek hakkına sahiptir.

Madde 46 - Bağlama kuvveti ve kararlarının yürütülmesi [değiştir]

  1. Yüksek Akit Taraflar, taraf oldukları hangi davalarda Mahkemenin kesinleşmiş kararlarına uymayı taahhüt ederler.
  2. Mahkemenin kesinleşmiş kararı, kararın uygulanmasını denetleyecek olan Bakanlar Komitesi'ne iletilir.

Madde 47 - Görüş [değiştir]

  1. Mahkeme, Bakanlar Komitesi'nin istemi üzerine, Sözleşme ve Protokollerin yorumlanması ile ilgili hukuki meseleler üzerinde görüş verebilir.
  2. Bu görüşler Sözleşme'nin birinci bölümünde belirlenen hak ve özgürlüklerin içeriği veya kapsamı ile ilgili herhangi bir soru ile uğraşmak ve olmayacaktır bunlara protokolleri, Mahkeme veya Bakanlar Komitesinin sonucu göz önünde bulundurmanız gerekir olabilecek diğer bir soru ile Bu tür işlemlerin Sözleşme'nin uyarınca tesis edilebilir.
  3. Bakanlar Komitesinin kararı Komiteye katılmak hakkına sahip temsilcilerin bir çoğunluğuyla alınır Mahkemenin görüş bildirme talep etmek.

Madde 48 - Mahkeme'nin görüş bildirme yetkisi [değiştir]

Mahkeme, 47. maddede tanımlandığı şekilde Bakanlar Komitesi tarafından sunulan danışmanlık görüş talebi kendi yetkisi içinde olup olmadığına karar verecektir.

Madde 49 - Bildirilen görüşün gerekçeli olması [değiştir]

  1. Nedenleri Mahkemenin verdiği görüş için verilecektir.
  2. Mütalaa tamamen veya kısmen temsil etmezse, yargıçların oybirliği, her yargıç kendi ayrı görüşünü belirtmek hakkına sahiptir.
  3. Mahkemenin mütalaası Bakanlar Komitesi'ne bildirilir.

Madde 50 - Harcama Mahkemesi [değiştir]

Mahkemenin masrafları, Avrupa Konseyi tarafından karşılanır.

Madde 51 - Yargıçların ayrıcalık ve dokunulmazlıklar [değiştir]

Yargıçlar Avrupa Konseyi Statüsü'nün 40. maddesi ve bunlara bağlı yapılan anlaşmalarda öngörülen ayrıcalık ve dokunulmazlıkları, onların görevlerinin ifası sırasında, hakkına sahip olacaktır.

Bölüm III - Çeşitli hükümler ³ ¹ [değiştir]

Madde 52 - Sekreter General¹ tarafından yapılan incelemeler [değiştir]

Avrupa Konseyi Genel Sekreteri bir talep üzerine herhangi bir Yüksek Akit Taraf, kendi iç hukukunun, Sözleşme hükümlerinden herhangi birinin etkin şekilde uygulanmasını sağlama tarzı hakkında açıklamada bulunacaktır.

Madde 53 - İnsan Hakların varolan Safeguard [değiştir]

Bu Sözleşme hükümlerinden hiçbiri sınırlayan ya da herhangi bir Yüksek Sözleşmeci Tarafın yasaları altında ya da başka herhangi anlaşma çerçevesinde sağlanabilir insan haklarına ve temel özgürlüklere herhangi aykırı düşecek şekilde tefsir edilir bir parti olduğu için.

Madde 54 - Bakanlar Komitesi'nin yetkileri [değiştir]

Bu Sözleşmenin hiçbir hükmü, Avrupa Konseyi Statüsü'nün Bakanlar Komitesi'ne tanıdığı yetkileri halel getirmeyecektir.

Madde 55 - anlaşmazlık settlement¹ diğer yollarının dışlanması [değiştir]

Bağıtlı Yüksek Taraflar, özel anlaşma ile hariç, onlar dilekçe yoluyla, teslimi konusunu amaçlı aralarında yürürlükte olan anlaşmalar, sözleşmeler veya beyanlar kendilerini boşuna olmaz, kabul, bu Sözleşmenin yorumlanması veya uygulanmasından ortaya çıkan bir anlaşmazlık Bu Sözleşmede öngörülen dışındaki bir yerleşim araçlarına.

Madde 56 - Ülkesel uygulama [değiştir]

  1. 4, onaylama sırasında veya herhangi bir zamanda, daha sonra bildirimle her Devlet, bu maddenin 4. fıkrası tabi bu Sözleşme'nin, topraklarının tamamını veya herhangi uzanması, Avrupa Konseyi Genel Sekreterine hitaben uluslararası ilişkilerinden sorumlu olduğu.
  2. Sözleşme, Avrupa Konseyi Genel Sekreteri'nin bu bildirimi aldığı tarihten sonraki otuzuncu günden itibaren bildirimde belirtilen ülke veya ülkelerde olacaktır.
  3. Bu Sözleşmenin hükümleri, yerel gereksinimlere, ancak göz önünde bulundurarak bu tür bölgelerde uygulanacaktır.
  4. 4 Bu maddenin 1. fıkrası uyarınca bir beyanda bulunmuş olan her devlet her zaman bundan sonra beyanname bireylerin başvurularını almak üzere Mahkeme'nin yetkisini kabul ettiğini ilişkili olduğu toprakların bir veya daha fazla adına ilan edebilir, sivil toplum örgütleri veya kişi gruplarının Sözleşme'nin 34. maddesi ile öngörüldüğü şekilde.

Madde 57 - Çekinceler [değiştir]

  1. Onay belgesini tevdi ederken Herhangi bir devlet, bu Sözleşmeyi imzalarken veya olabileceği herhangi bir yasa daha sonra yürürlükte kendi ülkesinde hükme uygun olmadığı ölçüde, Sözleşmenin herhangi bir hükmü ile ilgili olarak rezervasyon yaptırmak. Bir genel nitelikte çekinceler, bu madde uyarınca izin verilmeyecektir.
  2. Bu madde uyarınca her çekince, sözü edilen yasanın kısa bir açıklamasını içerir.

Madde 58 - Fesih ¹ [değiştir]

  1. Bir Yüksek Akit Taraf, sadece o taraf oldu ve bir bildirim yer alan altı aylık ihbar Avrupa Konseyi Genel Sekreteri'ne hitaben sonra kim alacağı tarihten itibaren beş yıllık bir sürenin dolmasından sonra bu Sözleşmeyi feshedebilir Diğer Yüksek Akit Taraflara bildirecektir.
  2. Böyle bir fesih tarihinden önce onun tarafından yapılmıştır bu tür yükümlülüklerin ihlali oluşturan yeteneğine sahip olmanın, herhangi bir fiil ile ilgili olarak bu Sözleşmede öngörülen yükümlülüklere ilgili Yüksek Akit Taraf, serbest etkisine sahip olmayacaktır hangi fesih yürürlüğe girmiştir.
  3. Avrupa Konseyi üyesi olmaktan her Yüksek Akit Taraf, aynı koşullar altında, bu Sözleşmeye taraf olmaktan çıkar.
  4. 4 Sözleşme herhangi bir toprak bakımından, yukarıdaki fıkraların hükümleri uyarınca feshedilebilir hangi Madde 56 hükümlerine göre uzatmak için ilan edilmiştir için.

Madde 59 - İmza ve onay ¹ [değiştir]

  1. Bu Sözleşme, Avrupa Konseyi üyelerinin imzasına açık olacaktır. Bu onaylanacaktır. Onaylama belgeleri Avrupa Konseyi Genel Sekreteri'ne tevdi edilecektir.
  2. Bu Sözleşme, on onaylama belgesinin sonra yürürlüğe girecektir.
  3. Daha sonra herhangi bir imzacı onaylayan ilgili olarak, Sözleşme, onay tevdii tarihte yürürlüğe girecektir.
  4. Avrupa Konseyi Genel Sekreteri Sözleşmesi onaylayan Yüksek Akit Tarafların isimleri yürürlüğe girmesinden Avrupa Konseyi tüm üyelerini bildirir ve onay tüm araçların mevduat hangi olabilir sonradan etkilenir.
Roma Kasım 1950 Bu 4 gün Bitti, İngilizce ve Fransızca, her iki metin de Avrupa Konseyi arşivlerinde saklanacak olan işbu Sözleşme tek nüsha olarak, aynı derecede geçerli olmak. Genel Sekreter imzalayan tasdikli örneklerini iletecektir.

Hükümlerine göre ¹ eklendi Baş istikameti No'lu Protokol'ün 11 (ETS No 155).
Hükümlerine göre ² Yeni Bölüm II no'lu Protokol'ün 11 (ETS No 155).
³ bu Bölümün eşyalar hükümlerine göre yeniden numaralandırılır No'lu Protokol'ün 11 (ETS No 155).
4 Metin hükümlerine göre tadil 11 No'lu Protokol'ün (ETS No. 155)










Widget for Blogger by blogokulu.blogspot.com/a>


.. Bizi Takip Edin
Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder