22 Mart 2019 Cuma

Devlet Destekli Aile ve Ev Yardımları




DEVLET DESTEKLİ AİLE ve EV YARDIMLARI 



 Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Düzenli Yardım 
 Muhtaç Asker Ailelerine Yönelik Düzenli Nakdi Yardım 
 Barınma Yardımı 
 Gıda Yardımı 
 Yakacak Yardımı 
 Afet Yardımı 
 Muhtaç Aylığı 
 Terör Tazminatı 
 Öksüz ve Yetim Yardımı 
 Çeyiz Yardımı I 
 Çeyiz Yardımı II 
 Devlet Destekli Çeyiz Katkısı 
 65 Yaş Aylığı 
 Konut Yardımı


EŞİ VEFAT ETMIŞ KADINLARA YÖNELİK DÜZENLİ YARDIM (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı başvuru
yapanın çocuğu olup olmamasına bakmıyor. Çocuğunuz
olması bu yardımı alabilmek için avantaj.

Yardım Miktarı Ne kadar? 
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı eşi vefat etmiş
kadınlara her iki ayda bir 550 TL yardım yapıyor.

Nasıl Yararlanılır?
Yardımdan yararlanacak olan kadının eşinin vefat
ettiğine dair belge ve T.C. kimlik numarası bulunan nüfus
cüzdanı ya da ehliyeti ile yaşadığı yerdeki Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV) başvurması
gerekiyor. 
Vakfın görevlileri evinizi ziyaret ettikten sonra
uygun görülmesi halinde maaş bağlanıyor.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız muhtarınıza sorun. O size yardım eder

MUHTAÇ ASKER AİLELERİNE YÖNELİK DÜZENLİ NAKDİ YARDIM (SYDV)

Kimler Yararlanabilir ?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.
• Askere giden kişi evliyse eşi, bekârsa annesi
yararlanabiliyor.
• Anne-Babası sağ olsa bile sadece anne bu parayı
almak için başvurabiliyor.
• Ancak başvurunuzu oğlunuz ya da eşiniz askere
gitmeden önce yapın ki, başvuru süreci oğlunuz ya da
eşiniz askere gitmeden tamamlanmış olsun.

Yardım Miktarı ne kadar?
Eşiniz ya da oğlunuz askere gittiyse Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının verdiği maaş iki
ayda bir 550 TL’dir. Bu para da askerlik bitene kadar yani
en fazla 12 ay süresince alınabiliyor.

Nasıl Yararlanılır? 
Oğlunuzun ya da eşinizin askere gittiğine dair belge ve
üzerinde T.C. kimlik numarası yazılı nüfus cüzdanı ile
yaşadığınız yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma
Vakfına (SYDV) başvurmanız yeterli. 
Vakfın görevlileri
evinizi ziyaret ettikten sonra uygun görülmesi halinde
maaşınız bağlanır. 
Oğlu askere gidenler yaşlılık veya
engelli maaşı alsalar dahi aynı zamanda Muhtaç Asker
Ailelerine Yönelik bu yardıma da başvurabilir.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız Muhtarınıza sorun. 
O size yardım eder.

BARINMA YARDIMI (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Yardım miktarı, evin durumuna göre belirleniyor. Bu
yardım nakit olarak ya da evin tamirinin vakıf tarafından
karşılanması şeklinde yapılabilir.

Nasıl Yararlanılır?
Eğer aylık geliriniz bu paranın altında ise üzerinde T.C.
kimlik numarası yazılı nüfus cüzdanı ile yaşadığınız
yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına
(SYDV) gidiyorsunuz. İlk defa başvuruyorsanız, başvuru
formunu dolduruyorsunuz. 
Eğer evinizde hasar varsa,
hasar tespit raporunu ve varsa kira kontratını da
yanınızda götürmeyi unutmayın. Vakıftan gelecek bir
heyet evinizi inceledikten sonra yardım yapılıp
yapılmayacağına karar verecek.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız Muhtarınıza sorun. O size yardım eder.

GIDA YARDIMI (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Devlet her ay nakit ve dini bayramlar öncesi doğrudan
gıda yardımı yapıyor.

Nasıl Yararlanılır?
Eğer bu şartları taşıyorsanız üzerinde T.C. kimlik
numarası yazılı nüfus cüzdanı ile yaşadığınız yerdeki
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV)
gidiyorsunuz. 
İlk defa başvuruyorsanız, başvuru
formunu dolduruyorsunuz. Ayrıca Gıda Yardımı
istediğinize dair bir dilekçe yazmanız gerekiyor. Dilekçeyi
vakıftan alabilirsiniz.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız Muhtarınıza sorun. O size yardım eder.

YAKACAK YARDIMI (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Devlet her yıl sonbaharda en az 500 kg kömür yardımı
yapıyor.

Nasıl Yararlanılır?
Eğer bu şartları taşıyorsanız üzerinde T.C. kimlik
numarası yazılı nüfus cüzdanı ile yaşadığınız yerdeki
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV)
gidiyorsunuz. İlk defa başvuruyorsanız, başvuru
formunu dolduruyorsunuz. 
Ayrıca yakacak yardımı
istediğinize dair bir dilekçe yazmanız gerekiyor. Onu da
yine Vakıftan alabilirsiniz.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız muhtarınıza sorun. O size yardım eder.

AFET YARDIMI (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.
• Yangın ve su baskını gibi münferit olayları yaşayan
kişiler yararlanabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Yardımlar hasarın durumuna göre belirleniyor.

Nasıl Yararlanılır?
Eğer bu şartları taşıyorsanız üzerinde T.C. kimlik
numarası yazılı nüfus cüzdanı ile yaşadığınız yerdeki
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV)
gidiyorsunuz. 
İlk defa başvuruyorsanız, başvuru
formunu dolduruyorsunuz. 
Ayrıca Afet Yardımı
istediğinize dair bir dilekçe yazmanız ve varsa hasar ya
da yangın hasar tespit raporunu da dilekçenize
eklemeniz gerekiyor. 
Dilekçeyi vakıftan alabilirsiniz.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız muhtarınıza sorun. O size yardım eder.

MUHTAÇ AYLIĞI (VAKIFLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ)

Kimler Yararlanabilir?
Annesi ya da babası olmayan muhtaç çocuklar veya
yüzde 40 ya da daha fazla engeli olan muhtaçlara
veriliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
• Vakıflar Genel Müdürlüğü her ay 679 TL veriyor.
• “Herhangi bir sigortasının olmaması gerekiyor.
(Yeşil kartlılar başvurabilir.)”

Nasıl Yararlanılır?
“Aylık geliri 583 TL’nin altında olanlar yaşadığı yerdeki
Vakıflar İl ya da İlçe Müdürlüğüne başvurarak, Muhtaç
Aylığı Başvuru formunu doldurmalı. 
Ayrıca yüzde 40 ve
üzeri engelli olanlar sağlık raporunu da yanlarında
getirmeli. Eğer yaşadığınız yerdeki vakıflar il ya da ilçe
müdürlüğünün yerini bilmiyorsanız muhtarınıza sorun. O
size yardım eder.

TERÖR TAZMİNATI (İÇİŞLERİ BAKANLIĞI)

Kimler Yararlanabilir?
Terör sebebiyle her türlü suç teşkil eden eylemler
sonucu, fiziksel zarar gören kişiler, bu saldırılarda araç,
gereç ve malları zarar gören kişiler veya bu saldırılarda
vefat eden kişilerin mirasçıları başvurabiliyor.

Kimler Yararlanamaz?
Terör Örgütü üyesi olanlar, terör örgütü üyeliği
konusunda davası olanlar davası sonuçlanana kadar bu
yardımlardan yararlanamaz.

Yardım Miktarı ne kadar?
Miktar zararın büyüklüğüne göre belirleniyor.

Nasıl Yararlanılır?
Terör saldırısı meydana geldiği tarihten itibaren 1 yıl
içinde olayın meydana geldiği valilik ya da kaymakamlığa
başvuru yapmanız gerekiyor.

ÖKSÜZ/YETİM DESTEĞİ

Kimler Yararlanabilir?
• 18 yaşını doldurmamış,
• Annesi, babası veya her ikisi de vefat etmiş,
• Bekar,
• Sosyal hizmet kuruluşlarında bakım ya da koruma
altında olmayan,
• Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın verdiği Sosyal
Ekonomik Destekten yararlanmayan herkes
yararlanabiliyor.

Not: Bu yardımı alanlar aynı zamanda Şartlı Eğitim
Yardımını da alabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
İki ayda bir 200 TL’dir.

Nasıl Yararlanılır?
Hanede birden fazla öksüz veya yetim bulunması
durumunda, her bir öksüz veya yetim çocuk için yardım
başvurusu yapılılabiliyor. Şartların sağlanması halinde
her bir çocuğa ayrı ödeme yapılıyor.

Yetim, Yardım ve Programı’na başvuru öncelikle sağ olan
anne veya baba tarafından yapılıyor.

Anne ve babanın her ikisinin de vefat etmesi durumunda
başvuru, çocuğun yasal velisi ya da vasisi tarafından
(resmi vasilik belgesi veya adrese dayalı nüfus kayıt
sisteminde beraber yaşadıklarına dair belge ile birlikte
başvurmak kaydıyla) yapılması gerekiyor

Fayda sahibi çocuğun yararlanma şartları
• 18 yaşını doldurmamış,
• Annesi, babası veya her ikisinin de vefat etmiş olan,
• Bekâr,
• Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen
sosyal ve ekonomik destekten faydalanmayan,
• Kuruluşlarda koruma ve bakım altında olmayan,
• 3294 sayılı yasa kapsamında fakir ve muhtaç
durumda olunduğunun Mütevelli Heyeti kararıyla
tespit edilenler yararlanıyor.
Not: “Bu yardımdan yararlananlar şartlı eğitim ve şartlı
sağlık yardımlarından da yararlanabilirler.”
Hak sahibinin yardım programından yararlanma şartları
Öksüz/yetim yardım programı kapsamında hak sahibi
olabilmek için başvuran kişinin;
• Fayda sahibi çocukla birlikte aynı hanede ikamet
etmesi,
• İkamet ettiği hanede sosyal güvenceli kişinin
bulunmaması,
• Fakir ve muhtaç durumda olunduğunun vakıf
uzmanları kararıyla tespit edilmesi gerekiyor.

ÇEYİZ YARDIMI - I

Kimler Yararlanabilir?
Bakanlığa ait sosyal hizmet kuruluşlarında korunma
kararı devam eden genç kızlardan evlenenlere, çeyiz
ihtiyaçlarını karşılamak için veriliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Bir kereye mahsus evlenecek olan genç kızlara 1.574 TL
veriliyor.

Nasıl Yararlanılır?
Yaşadığınız il veya ilçedeki Aile ve Sosyal Politikalar
Müdürlüğüne başvurabilirsiniz.

ÇEYİZ YARDIMI - II

Kimler Yararlanabilir?
Vefat eden anne ya da babasından kalan emekli aylığını
alan genç kızlar başvurabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Ortalama olarak SGK’ dan 700 TL ölüm aylığı alan genç
kızlara evlendiği zaman bir kereye mahsus 16.800 TL
evlenme yardımı yapılıyor. (Maaşa göre tutar
değişmekte)

Nasıl Yararlanılır?
Yaşadığınız il veya ilçedeki Sosyal Güvenlik Kurumu
(SGK) Müdürlüğüne başvurabilirsiniz.

DEVLET DESTEKLİ ÇEYİZ KATKISI

Kimler Yararlanabilir?
• Bankada “ÇEYİZ PARASI HESABI” açtıran,
• Hesap açıldığında henüz 24 yaşını doldurmamış,
• 3 yıl boyunca düzenli olarak bu hesaba para yatıran,
• Daha önce evlenmemiş genç kızlar yararlanabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
3 yıl boyunca aylık en az 125 TL çeyiz parası hesabına
para yatıranlara, 10 bin TL’ye kadar destek verilmekte.
Nasıl Yararlanılır?
Türkiye’deki tüm banka şubelerine başvuru yapılabilir.

65 YAŞ AYLIĞI

Kimler Yararlanabilir?
• Sigortası olmayan 65 yaş üstü kişiler yararlanabiliyor.
(Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.
Yardım Miktarı Ne Kadar?
Ocak-Haziran arası 3 ayda bir 784 TL, Temmuz-Aralık
arası 3 ayda bir 812 TL’dir.

Nasıl Yararlanılır?
Yaşadığınız yerdeki Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı il
veya ilçe Müdürlüğü’nden başvuru formunu
dolduruyorsunuz. Ayrıca muhtarlıktan alınan detaylı
ikametgah adresi, vukuatlı nüfus örneği ve 3 adet
vesikalık fotoğraf ile birlikte başvurabilirsiniz.

KONUT YARDIMI

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu “evde kişi başına düşen” aylık geliri
483 TL’nin altında olanlar başvurabiliyor.
Yardım Miktarı Ne Kadar?
Aylık 130 TL taksitle konut edinme imkanı sunuluyor.

Nasıl Yararlanılır?
• 21 yaş ve üzerinde olan (eşi vefat etmiş olan çocuklu
kadınlarda yaş şartı aranmaz),
• Kanunla kurulmuş Sosyal Güvenlik Kurumlarına tabi
olmayan,
• Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından
yardım alan veya alabilecek durumda olan,
• Başvurduğu il ya da ilçede en az bir yıldır ikamet eden.
• Kendisi ile eşinin, velayeti altındaki çocuklarının
mülkiyetinde herhangi bir konutu bulunmayan,
• TOKİ konutlarından satın almamış ve TOKİ konut
kredisi kullanmamış olanlar Konut Yardımından
yararlanabiliyorlar..

Not: Bir hane halkı adına (yani kişinin kendisi, eşi ve
velayeti altındaki çocukları adına) yalnızca bir adet
başvuru yapılabiliyor.

Başvuru için gereken belgeler;
• Nüfus Cüzdanı fotokopisi,
• İkametgâh ilmühaberi (Konutların yapılacağı yer
sınırları içerisinde en az bir yıldır ikamet ettiğine dair),
• Nüfus kayıt örneği (bütün aile bireylerinin T.C. kimlik
numaralarını belirten),
• Engelli kişilerin, engelli kimlik kartının fotokopisini veya
tam teşekküllü bir devlet hastanesinden alınmış sağlık
heyet raporunu (en az % 50 engelli olduğuna dair) ibraz
etmesi gerekiyor

<< Ana Sayfaya Git




Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder