22 Mart 2019 Cuma

Devlet Destekli Eğitim ve Çocuk Yardımı



DEVLET DESTEKLİ EĞİTİM VE ÇOCUK YARDIMLARI 


• Şartlı Eğitim Yardımı,
• Eğitim Materyali Yardımı,
• Yüksek Öğrenim Yardımları,
• Sosyal ve Ekonomik Yardımlar,
• Doğum Yardımı

ŞARTLI EĞİTİM YARDIMI (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu aylık geliri 483 TL’nin altında olanlar
başvurabiliyor.
• Şartlı Eğitim Yardımları anneye yapılıyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
İlkokula devam eden kız çocukları için aylık 40 TL, erkek
çocukları için 35 TL, liseye devam eden kız çocukları için
aylık 60 TL, erkek çocukları için 50 TL yardım yapıyor.
Başvuru tüm çocuklar için yapılabiliyor (Örneğin ilkokulda
okuyan 3, lisede okuyan bir çocuğunuz varsa 4 çocuk için
de ayrı ayrı yardım alabilirsiniz.)

Nasıl Yararlanılır?
Öncelikle yararlanacak öğrencinin yatılı OLMAMASI ve
düzenli olarak okula devam etmesi şart (Açık öğretim
lisesinde okuyanlar yararlanamazlar). 
Yardım PTT aracılığı ile ve sadece ANNELERE yapılıyor.
Eğer bu şartları taşıyorsanız üzerinde T.C. kimlik
numarası yazılı nüfus cüzdanı ile yaşadığınız yerdeki
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV)
gidiyorsunuz. 
İlk defa başvuruyorsanız, başvuru
formunu dolduruyorsunuz. 
Ayrıca Sorgu dilekçesi ve
şartlı eğitim hak sahibi sözleşmesini doldurmanız
gerekiyor. 
Tüm belgeleri Sosyal Yardımlaşma ve
Dayanışma Vakfından alabilirsiniz. 
Eğer Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini bilmiyorsanız
muhtarınıza sorun. O size yardım eder.


EĞİTİM MATERYALİ YARDIMI (SYDV)

Kimler Yararlanabilir?
• Başvurulan evde hiç kimsenin sigortasının olmaması
gerekiyor. (Yeşil kart sahipleri başvurabiliyor.)
• Gelir testi sonucu aylık geliri 483 TL’nin altında olanlar
başvurabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, muhtaç
ailelerin çocuklarının ayakkabı, çanta, kırtasiye gibi
temel okul ihtiyaçlarını karşılıyor. 
Yardım miktarı
öğrencinin yaşına, hangi okulda okuduğuna (ilköğretim
ya da ortaöğretim) göre değişmekte.

Nasıl Yararlanılır?
Eğer yukarıdaki şartları taşıyorsanız üzerinde T.C. kimlik
numarası yazılı nüfus cüzdanı ile yaşadığınız yerdeki
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına (SYDV)
gidip, ilk defa başvuruyorsanız, başvuru formunu
dolduruyorsunuz. 
Kaç çocuk için başvurulacaksa
hepsinin okuduğuna dair öğrenim belgesi (okuduğu
okuldan) alınacak. Tüm belgeleri Sosyal Yardımlaşma ve
Dayanışma Vakfından alabilirsiniz.
Eğer Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yerini
bilmiyorsanız muhtarınıza sorun. 
O size yardım eder.

YÜKSEKÖĞRENİM YARDIMLARI

Kimler Yararlanabilir?
Şehit çocukları (Şehit olan kişi bekâr ise kardeşi) ayrıca
yüzde 40 ve üzeri engeli olanlar ile anne veya babası
vefat etmiş olanlar yararlanabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Kredi ve Yurtlar Kurumu okuduğu süre boyunca
üniversite öğrencisine aylık, 425 + 330 TL Beslenme
Yardımı yapıyor,

Nasıl Yararlanılır?
Başvurular üniversiteyi kazandığınız yılın Ağustos-Eylül
arasında yapılıyor. 
Başvuruları www.kyk.gov.tr internet
sitesinden yapmanız gerekiyor.

DOĞUM YARDIMI (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı)

Kimler Yararlanabilir?
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan hamile her kadın
başvurabilir. (Yurtdışında yaşıyor olsa bile.)
Yardım Miktarı ne kadar?
Yardım miktarı bir kereye mahsus olmak üzere; ilk çocuk
için 300 TL, ikinci çocuk için 400 TL, üçüncü ve sonraki
çocuklar için 600 TL. 
Tek yapmanız gereken yaşadığınız şehirdeki Aile ve
Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne Doğum yardımı
başvuru dilekçesi ile başvurmak. 
Yurtdışında yaşayanlar
büyükelçilik ya da başkonsolosluklara başvurabiliyor.

SOSYAL VE EKONOMİK YARDIMLAR

Kimler Yararlanabilir?
• Maddi gerekçelerle çocuk hakkında devletin tedbir
kararı aldığı ve desteklendikleri taktirde ailesine
verilebilecek çocuklar veya
• Maddi gerekçelerle sosyal hizmet kuruluşlarında
bakılan ve desteklendikleri taktirde ailesine
verilebilecek çocuklar bu yardımlardan yararlanabiliyor.

Yardım Miktarı ne kadar?
Okul öncesi çocuklar 515 TL olacak,
İlköğretime devam edenler 773 TL olacak,
Ortaöğretime devam edenler 824 TL olacak.
Yükseköğretime devam edenler 928 TL olacak,
Okula devam etmeyen çocuklar 515 TL olacak,
Kuruluş bakımından ayrılan gençler 412 TL olacak.

Nasıl Yararlanılır?
• 18 yaşını doldurmaları nedeniyle sosyal hizmet
kuruluşlarından ayrılıp ve meslek edindirme kursuna
devam edenler veya iş bulamayıp muhtaç duruma
düşebilecek olan gençler,
• Bir afet, hastalık veya kaza geçirerek BELİRLİ BİR
SÜRE yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel
ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar,
yararlanabiliyor.
Başvuru için üzerinde T.C. kimlik numarası olan nüfus
cüzdanı ile yaşadığınız şehirdeki Aile ve Sosyal
Politikalar bakanlığı’na başvurmanız gerekiyor. 
Ayrıca öğrenciler için öğrenci belgesinin, sağlık durumu iyi
olmayanlar için hastaneden alınacak sağlık raporunun
da başvuru sırasında getirilmesi gerekiyor.

Genç işsizler de İş-Kur veya meslek kurslarına başvurduğuna dair
belgeyi il müdürlüğüne başvururken yanında getirmesi
gerekiyor.

<< Ana Sayfaya Git





Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder